We vinden het als verzekeringskantoor nuttig om jullie correct te informeren waar mogelijk:
Coronavirus – impact op uw activiteiten.
Momenteel heerst er heel wat onduidelijkheid over de mogelijke impact van de genomen federale maatregelen rond het coronavirus.
Deze maatregelen zijn echter essentieel om verdere verspreiding te voorkomen.
We begrijpen dat deze zaken ook een enorme impact kunnen hebben op uw huidige activiteiten (privé – zakelijk).
We vinden het als verzekeringskantoor dan ook nuttig om jullie correct te informeren waar mogelijk:
- KBC Annulatieverzekering: Geeft geen dekking voor annulatie door epidemieën. Indien u niet kan afreizen door annulatie van uw vlucht, of negatief reisadvies n.a.v. het virus is er m.a.w. geen tussenkomst mogelijk. Wat is wel gedekt: Indien u zelf, of een van uw naasten (zie uw polis voor verdere info) ziek wordt, kan u voor uw reis, mits duidelijke motivatie van uw arts, mogelijks wel een terugbetaling vanuit deze verzekering genieten.
- Bijstandsverzekeringen: (personenbijstand) geven blijvend dekking voor medische kosten in het buitenland + repatriëring.
- Hospitalisatieverzekeringen: Geven uiteraard tussenkomst.
KBC: Alle aangiftes kan u hiervoor doen via uw KBC Touch of KBC Mobile of contact via het nummer 0800 90 068 (terug te vinden achterop uw assurcard).
DKV: Via uw DKV Medicard, de app of via https://www.dkv.be/contact/aangiften
- Verzekeringen gewaarborgd inkomen: Indien u zelf ziek wordt, heeft u tussenkomst vanuit deze polis conform de polisvoorwaarden (eigen risicotermijn!)
- Bedrijfsschade: Er zijn geen verzekeringen of waarborgen die de verplichte sluiting van de handelszaken & horecasector dekken. We hopen op snelle en duidelijke maatregelen vanuit de Federale – Vlaamse regering. Voor elke ondernemersvraag omtrent het Coronavirus kan je 24/7 terecht op de UNIZO Ondernemerslijn via 0800 20 750 of ondernemerslijn@unizo.be. Je kan ook terecht op www.unizo.be/corona.
De FOD volksgezondheid heeft een lijst met veel gestelde vragen over dit coronavirus gepubliceerd.
Deze lijst wordt regelmatig bijgewerkt:
https://www.health.belgium.be/nl/veelgestelde-vragen-over-het-nieuw-coronavirus
Heeft u verder vragen?
Wij blijven steeds beschikbaar!
KBC: 24+ 0800 964 64. KBC Mobile / KBC Touch – KBC Live (www.kbc.be)
DKV: https://www.dkv.be/contact/aangiften
Andere: contacteer ons op het gekende nummer 09 330 22 28 (Knesselare) of 09 371 95 22 (Nevele) of via onze website: www.assurrisk.com
Steeds tot uw dienst!